Jak vybírat v kalendáři
SKRÝT KALENDÁŘ
ZOBRAZIT KALENDÁŘ

Na co (ne)jít do kina?

/ Aleš Mečíř, 20.11.2013

Vlhká místa
Co říct víc k německému filmu s výmluvným názvem, který čeští distributoři popisují těmito slovy: "Osmnáctiletá Helen (Carla Juri) ráda experimentuje. Zvláště v sexu. Také v oblasti hygieny má několik vlastních svérázných teorií."? Snad jen poznámku, že míra toho, co lze ještě ukázat na plátně v běžném kině, se zase posunula o kus dál. Pokud chcete komedii, v níž se to jen hemží tělesnými tekutinami a záběry na obnažené údy, máte ji mít. Pokud chcete něco "šokantního" s "přidanou hodnotou", pusťte si radši srbské erotické drama Klip.


Bella Mia
Přerod kameramana v režiséra není v tuzemsku až tak neobvyklý. Příkladem budiž F. A. Brabec, který se coby režisér smutně proslavil kýčovitými adaptacemi z děl klasické české literatury (Mácha, Erben) či obrazovými erupcemi s chatrným dějem (V Peřině). To kameraman Martin Duba (Kouř, Amerika či Líbáš jako Bůh) na to jde z trochu jiného konce. Jako režisér debutoval v roce 2004 rodinným nízkorozpočtovým filmem Správce statku, kde v duchu hesla udělej si sám je kromě režie podepsán i jako autor scénáře a hudby, že film sám i natočil, nepřekvapí. Ve svém druhém filmu Bella Mia se pokusil adaptovat povídku scenáristy Marka Epsteina (Roming, Ve stínu). A příběh? Stádo krav, které se rozhodnou majitelé utratit kvůli podezření na BSE, se vzbouří a pod vedením (údajně inteligentní) krávy Bely se vydá na útěk. Otázkou zůstává, jak se Duba scenáristicky vypořádal z Epsteinovou povídkou a proč si ji Epstein, jehož scénář k poněkud nadhodnocenému filmu Ve stínu moc nepřesvědčil, neadaptoval sám.

 

Maturita
Chcete vědět, který film si tento týden nechám utéct? Ano, je to Maturita. Bohatě stačí, že film vznikl ve společnosti Magnusfilm, která stojí za snímky jako Jedlíci či Bastardi.


Komentáře