Jak vybírat v kalendáři
SKRÝT KALENDÁŘ
ZOBRAZIT KALENDÁŘ

Tohle je válka: Recenze filmu o jedné ženě a dvou špionech

/ Iva Přivřelová, 23.02.2012

Tenhle milostný trojúhelník má pořádně ostré hrany. O jednu atraktivní ženu se poperou dva kolegové, jejichž přátelství rychle ustoupí rivalitě. To ještě není nic zvláštního. Jenže oba soupeři se živí jako agenti CIA. A ti nejsou zvyklí se svých cílů vzdávat nijak snadno.

Romantickou komedii podle hollywoodských šablon, kterých už Reese Witherspoon stačila natočit víc než dost, tak opepřila tvrdá akce. Její zárukou je i režisér filmu, muž známý pod údernou zkratkou McG, tedy ten, co natočil čtvrtého Terminátora. A taky Charlieho andílky, k nimž bude mít jeho novinka náladově blíž. Tentokrát budou mít akorát technické hračky, důmyslné zbraně a promyšlené útoky poněkud nezvyklý účel – co nejvíc ztrapnit protivníka a zkazit mu rande. Sám režisér zápletku popisuje, jako kdyby se Ethan Hunt a James Bond rvali o holku.

Vzhledem k tomu, kdo dostal hlavní mužské role, filmoví fanoušci uvidí vlastně taky souboj Kirka a Banea. Partnery Witherspoon jsou dva třicátníci, proslavení v akčním žánru. Chrise Pinea, který tu převzal tu víc bondovskou roli agenta, co prohání holky a rychlá auta, jsme viděli a ještě uvidíme jako kapitána Kirka z nového Star Treku.

Tom Hardy prorazil jako jeden z týmu vykradačů snů v akční scifi Počátek a v partě Christophera Nolana zůstal i na závěr Batmana, v blockbusteru Temný rytíř povstal půjde netopýřímu superhrdinovi po krku jako padouch Bane. V tomto filmu hraje o něco méně psychopatickou postavu. Jeho tajný agent chce v podstatě žít normální život a od nové známosti si jako svobodný otec malého syna slibuje vážný vztah.

Hrdinka Witherspoonové Lauren, modelovaná na žádost McG po vzoru sexbomby Raquel Welch, si postavila úspěšnou kariéru na rozhodování, jaký produkt je pro zákazníky dobrý. Který ze dvou nápadníků je lepší pro ni, se ale rozhodnout neumí. Abychom chápali její chování a ochotu randit se dvěma muži najednou, vymysleli jí tvůrci neradostnou milostnou minulost, která ji naučila bát se závazků. Nejen ty divačky, které samy nedokážou rozsoudit, zda je atraktivnější Pine, nebo Hardy, má napnout její dilema, jak milostnou rošádu nakonec vyřešit a koho zvolit. Filmaři si na neodhadnutelnosti závěru zakládají. Dokonce natočili několik různých konců, aby zmátli případné špiony ve studiu, kteří by chtěli výsledek odtajnit dřív, než ho zájemci odhalí v kině. Jak to dopadne, nevědí ani sami herci.

Za nápadem natočit takový film stojí hlavně Timothy Dowling, herec a poslední dobou i scenárista, který se podílel i na komediích Velcí bratři a Zkus mě rozesmát. S Válkou mu pomáhal Simon Kinberg, se zkušenostmi z prvního Sherlocka, Mr. a Mrs. Smith nebo Jumpera. Obsazením a mixem romantiky a akce se všichni evidentně chtěli zavděčit oběma pohlavím. Jestli jejich dílo funguje jako ideální film na rande, můžete vyzkoušet od 23. února.